保健指導自分の考えを伝えるアサーション 皆さんに大切にしてほしいです」 「アサ−・・・ション?」 「友達にゲームに誘われました。 あなたは宿題が気になります。 そんな時、友達にどう言いますか?」 A「宿題あるから行かないよ」 B「いいねー、行くよ」 C「宿題終わったらやろうよ」 Aは「自分中心」のアグレッシブ Bは「友達中心」のノンアサーティブ Cは「両方考える」アサーティブ 「友達が通路に置いた鞄を蹴ってしまって 友達が怒っています。友達にどう言うか?」 「蹴ったのは悪いけど通路に置かないでね」 いい「アサーション」になっていますね! キーワードは「み・かん・てい・いな」 「見たこと+感じたこと→提案+代案」が柱だよ! Palm Reading!"P...palm reading...?" "Can you see the lines on the palm?" "Yes. They'll tell you about your future!" "Really?!" "This line is a Life Line." "Oh,is it?" "If it is long,you'll have a long life." "And it is a Head Line...." They leraned various lines on the palm. "Let's tell your friends' future each other!" "Do you know if I will have a long life?" "Well...let me see..." She checked it out carefully. "Oh,yes! Your line is very long!" They enjoyed telling the future each other. And they got familiar with "indirect questions". |